joi, 19 iunie 2014

Utopie

Culeg o stea
Şi-o ţin în palmă,
Şi-aş vrea să îi ascult povestea,
O mângâi ca pe un copil
Şi mai şoptit îi spun şi vestea:
Eu astăzi m-am născut din nou
Dintr-un grăunte de nisip,
Eu astăzi cerule-s al tău,
Un călător pierdut de timp;
M-ai luminat la malul mării,
Tu, stea, corolă luminoasă,
M-ai uns cu un praf al uitării,
Mi-ai pus privirea ta frumoasă,
Mi-ai oferit o viaţă nouă,
Mi-ai dat tot ce este mai bun,
Mi-ai zis să caut eu când plouă
Un strop să-l beau în loc de rouă
Şi ceilalţi stropi lacrimi să-i pun
Să cureţe chipul cioplit
De orice fel de răutate,
Să pun-apoi flori parfumate
Pe capul meu cel dezvelit
Dar, stea mărită, te mai rog
Să îmi dai şi puţin noroc,
Să nu mai plâng de tot ce-a fost,
Să uit trecutul meu anost
Şi să rămân pe veci cu tine
C-aşa îmi este cel mai bine!
Eşti visul pe care-l visez,
Eşti idealul ce-l veghez
Stingher dar fără să mă-nclin;
Adorm acum sub vraja ta…
Lumina ta m-a liniştit.
Visez acum la lumea mea,

La tot ce tu mi-ai oferit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu