duminică, 8 martie 2015

Cuvinte pentru mama

În ochii tăi, măicuță dragă,
Eu am crescut și am rămas,
Legat de tine-o viață-ntreagă,
În orice zi, la orice pas.

Tu mi-ai sădit atent în suflet,
Iubire fără de păcat,
Mi-ai pus pe chip ca un descântec,
Sărutul tău, cu dor pictat.

Azi, plângi amarnic, am plecat,
În zări străine, fără tine,
Iar chipul tău i-adânc brăzdat,
De dor, de lacrimi, pentru mine.

Dar eu te port ca pe-o icoană,
La asfințit, la răsărit,
Eu te cinstesc, iubită mamă,
Pentru că tu m-ai zămislit.

Vreau să îți bat la ușă-ncet,
Căci știu cât de mult mă aștepti,
Să-mi pun capul pe al tău piept,
Iar tu sa taci, să nu mă cerți...

Căci știu cât ai mai suspinat
Și cât ai plâns și ai strigat,
Dar azi, te-oprește din oftat!
E ziua ta, tu chip pictat!

Azi vreau în suflet să îți pun
O floare cu parfum de vise,
Căci, mamă, eu pe veci depun,
Iubirea-n brațe-ți deschise.

Să ne trăiești, iubită mamă,
Tu, floare cea mai parfumată,
Te port în gânduri și mi-e teamă
Că nu vreau să te pierd vreodată!

Rămâi, tu, mamă, aici cu mine,
Să nu mă lași al nimănui,
Căci viața asta fără tine,
E praf pe-aripa vântului...

Tu ești lumină, adevăr
Și lacrima cea mai curată,
Tot tu mă cerți dacă te supăr,
Dar mă și ierți, cu vrerea toată.

Ești un aspru legiuitor,
Căci vrei să am tot ce-i mai bun.
Dar dorul tău, dor călător,
Mă-nvață cum să fiu mai bun.

Nu o să uit o viață-ntreagă
Tot ce-ai facut, tot ce-ai sădit,
Mă iartă, căci fără de vlagă
Eu te-am lăsat când te-am rănit.

Îmi cer iertate așa cum știu –
În scris – căci asta mi-e menirea,
Prin vorbe-i greu sa îți descriu,
Cât de amară mi-e mâhnirea...

Și tot aici, măicuță-ți spun
Tot ce însemni tu pentru mine,
Ascultă-mă, tu, sfeșnic bun,
Căci tot ce am, e de la tine!

Eu te-oi iubi o veșnicie
Și chiar mai mult, căci meriți tot,
Și oi veni fără simbrie,
Să-mi cer iertare, cât mai pot...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu